Som virksomhed er der mange ting, man skal tænke på. En af de vigtigste ting er selvfølgelig at tiltrække kunder. Men det kan være udfordrende, nu hvor alt foregår online.
Virksomheder tilbyder ofte varer, der minder om hinanden, og som forbruger bliver man dagligt overvældet af spændende tilbud forskellige steder fra. Det gælder derfor for din virksomhed om at have solid content marketing, som får den til at skille sig ud fra andre virksomheder.
Content marketing handler om at producere relevant indhold af høj kvalitet til bl.a. hjemmesider. Indhold, som sælger ved at være målrettet, engagerende, unikt og værdiskabende. Dette kan være svært at mestre.
Lige her får du tips til, hvordan du på bedste vis kan producere content, som tiltrækker, fastholder og skaber værdi hos kunder.
Udarbejd en marketingstrategi
Før I som virksomhed kan gå i gang med at producere tekster af høj kvalitet, skal I have et stærkt fundament, som holder det hele kørende. I skal nemlig udarbejde en strategi, som giver jer en klar retning og viser jer, hvilke værktøjer I skal bruge baseret på jeres målsætninger. I skal også have kendskab til jeres målgruppe og vide, hvilken content-type I vil bruge og hvorfor. Der findes nemlig mange content-typer med hver deres muligheder og begrænsninger.
Vil du gerne vide mere om content-typer og bl.a. se gode eksempler, kan du med fordele besøge marketingbureauers hjemmesider og læse om content marketing.
Producér engagerende, målrettet og unikt content
Når du har strategien på plads, kan du producere godt indhold, fordi du bl.a. ved, hvem dine kunder er og hvilke mål du skal nå. Har du en onlinetøjbutik, og ved du, at dine kunder er interesserede i high-end-mærketøj, kan du med fordel producere indhold om netop dette emne. Når du skal producere indholdet, kan du med fordel bruge relevante søgeord, så du får en god placering på Google. På den måde målretter du dit indhold til dine kunder, og der er større sandsynlighed for, at de besøger din side og køber dine varer.
Derudover skal dit indhold være unikt og værdiskabende. Hele 89 % af danskerne shoppede i 2019-2020 online. Det kan derfor være en god idé at lave indhold, som skiller sig ud.
Tænk bl.a. over, hvad din virksomhed kan tilbyde, som andre ikke kan, og gør det til en historie frem for en salgstale. Du kan også med fordel skabe værdi for kunderne ved fx at skrive blogs, som de kan læse gratis.
Når du har tiltrukket kunderne, og de har vist interesse for din virksomhed, kan du fastholde dem med nyhedsbreve, som er én af de mange content-typer, og udsende relevante tilbud eller dele relevant viden.
Kort fortalt skal du først sørge for at kende din målgruppe. Dit indhold skal tale direkte til kundernes interesser og behov, hvis det skal tiltrække dem og øge salget. Du skaber værdi for kunderne ved bl.a. at skrive blogindlæg, hvor de kan finde gratis viden og løsninger på deres udfordringer.
Føler du dig stadig ikke sikker og klar på content marketing, kan du med fordel kontakte marketingbureauer som TEXTA. De hjælper nemlig virksomheder med blandt andet content marketing og med at lykkes online.