Tiderne med papirarbejde og fysisk fremmøde for afgivelse af underskrifter er i langt de fleste tilfælde på vej ud. Står din virksomhed også i overgangsfasen mellem det fysiske og digitale, når det kommer til indhentning af signaturer, er der god hjælp at hente til at tage de sidste skridt imod en fuldkommen digitalisering.
Digitalisering af underskrifter sparer tid og kræfter hos alle parter
At have muligheden for at skrive under over afstand og digitalt har store positive følgevirkninger. Dette er nemlig ikke blot med til at effektivisere indhentningen af underskrifter, men er også med til at skabe en stor grad af sikkerhed og overskuelighed for alle involverede. Med en digital signatur er det nemlig muligt at skrive under i eget tempo og fra eget elektroniske device – sikkert og enkelt.
Læs mere og bliv klogere på dine muligheder for at få implementeret digitale underskrifter som en del af jeres virksomhed. Der er mange fordele at hente ved dette, for eksempel i form af gennemsnitlige besparelser på underskrevet dokument, mindre papirarbejde og et stort sikkerhedsgrundlag.
Både du og dine aftalepartnere vil spare tid
Det er ikke kun en fordel for din virksomhed direkte, men også for dennes samarbejdspartnere, hvis I skifter til digitale signaturer. På den måde slipper kunder, lejere, eller andre du indgår aftale med, nemlig for besværet med at printe og scanne tilsendte kontrakter egenhændigt – en besværlig proces, der ikke nødvendigvis er specielt ligetil.
Ved at kunne klare alting online, endda med god sikkerhed og mulighed for CPR-validering, er der mange fordele ved en digital underskrift. Alt foregår automatisk og overskueligt, og alle involverede vil kunne drage fordel af de forbedrede processer sammenlignet med fysisk afgivelse af underskrifter.
Mange kan dermed have gavn af online signaturer – lige fra HR-arbejdere til udlejere, revisorer, ejendomsmæglere, og mange andre jobfunktioner og brancher.