Der kan være mange grunde til, at virksomheden skal ud at rejse. Det kan være, I sammen skal til en konference for at drage inspiration til nye produkter eller nye digitale styresystemer, eller det kan være, at det er en fællesskabstur, hvor fællesskabet i virksomheden skal styrkes for at gøre samarbejdet bedre. Uanset hvad ønsker I selvfølgelig, at det bliver en god tur, og hvis det skal lykkes, er der flere forskellige dele af rejsen, der skal fungere.
Selve rejsen
Det er meget forskellige fra firmarejse til firmarejse, hvor langt væk I skal rejse. Det kan et virksomhedsbesøg indenrigs, hvor der er spændende teknikker eller produkter at se, eller det kan være en tur til udlandet af varierende grunde. Fordi der er mange forskellige rejsemål til en firmarejse, er det også forskelligt, hvilken type transport der giver mest mening for jer at bruge.
På de lidt kortere strækninger giver det god mening at bruge bustransport igennem et af de mange danske busbureauer som Nyborg Rejser. Busturene kan endda også til dels gå til udlandet, men skal I endnu længere væk, f.eks. til det sydlige Europa, kan det godt være, I skal begynde at kigge på flytransport i stedet for.
Aktivitetsniveauet på firmarejsen
Fordi formålene med firmarejser varierer meget, er det også forskelligt, hvilke aktiviteter der giver mening, samt hvor mange aktiviteter der giver mening. På inspirationsture eller konferencerejser er det naturligvis disse besøg, der er det vigtigste ved rejsen. Det er firmaorienteret, og det bør være arbejdet, der kommer først.
Skal I derimod på en tur for at ryste virksomhedens ansatte sammen, hvilket ofte gøres med det formål at styrke samarbejdet på arbejdspladsen, samtidigt med at I gør medarbejderne glade, er det nogle andre fokuspunkter, der er på rejsen. Her bør der måske være mere frihed, ligesom aktiviteterne kan have fokus på teambuilding og samarbejde.