De sociale medier fylder meget for både de unge og de ældre. Faktisk er det for mange noget af det første, som bliver tjekket ud om morgen, når vi vågner, og det sidste, som bliver tjekket ud, inden vi lægger hovedet på puden om aftenen. Måske hører du til en af dem, der er first-movers, når det kommer til nye medier, eller måske hænger du lidt i bremsen og vil gerne være mere med up front. Vi tager her et kig på nogle af de sociale medier, som hitter allermest her i 2019.
Snapchat hitter big time hos de unge
Chatværktøjet Snapchat er et populært kommunikationsmedie blandt de unge. Her kan du nemt sende billeder og videoer og sende beskeder til dine venner. Snapchat annoncering vinder mere og mere indpas hos virksomhederne, da de her kan ramme et stort antal af brugere, og da det er et relativt nyt medie, er det også stadig et relativt billigt sted at annoncere.
Snapchat bliver spået en stor fremtid, da det er et af de hurtigst voksende sociale medier, som det ser ud her i 2019. Så Snapchat ser altså ud til at være kommet for at blive. Er du ikke allerede aktiv på Snapchat, så giv det et skud. Du vil sikkert opdage, at mange af dine bekendte (især de yngre) allerede bruger det. Og kommer du først i gang med det, bliver du sikkert lige så afhængig af det som alle de andre aktive brugere.
Facebook til brugere i alle aldre
Facebook kender vi allesammen, og det har for længst rundet en milliard brugere. Det er ikke længere de unge, der har patent på Facebook som medie, da det i dag bliver brugt af brugere i alle aldersgrupper. Også virksomheder har fået øjnene op for Facebook, der også bliver brugt til annoncering. Vil du gerne finde en ven fra gammel tid, vil Facebook være det helt oplagte sted at begynde at lede og tage kontakt.
LinkedIn – som professionelt netværk
LinkedIn er også et af vi danskeres foretrukne sociale medier. Det bærer mere præg af at være et professionelt netværk, hvor du bliver sat i forbindelse med forretningsforbindelser, kolleger med videre, og det er ikke stedet, hvor du slår billeder op, når du er på ferie, eller når du hænger ud med vennerne. LinkedIn er blandt andet blevet meget populært, når det kommer til rekruttering, og der er mange, der finder nye spændende jobs via det populære sociale medie.
Instagram som populær fotodeler
Instagram har oplevet en enorm vækst de seneste år, og det er også kommet et godt stykke op over en milliard brugere. Instagram bliver især brugt til at dele billeder og videoer, og især det yngre segment bruger mediet flittigt. Virksomhederne har også fået øjnene op for Instagram, og mange virksomheder kører med deres egen Instagram-profil.