Personlig kundeservice er stadig et vigtigt element for servicevirksomheder

Selvom vi lever i en digital tidsalder, hvor de fleste ting kan klares via et par klik med musen, så er den personlige kontakt og kundeservice stadig en stor værditilførsel for mange virksomheder. En stor del af kunder kan selv finde frem til det rette produkt online, og ofte kan beslutningsprocessen og købet afsluttes af kunden selv. Dog er der visse faktorer, der kan spille ind på kundens oplevelse, og i sidste ende kan den personlige service være ret essentiel.

 

Kunden må ikke føle sig overladt til sig selv

Sommetider er der brug for guidning og vejledning i en købsproces. Måske kan kunden ikke beslutte sig for, hvilket produkt der passer bedst til hans eller hendes behov, måske er kunden ikke vant til at betale online, måske går der noget galt i købstrinnene, eller måske lever produktet ikke op til forventningerne. Der findes mange uvisse faktorer, og ved alle disse tilfælde og mange andre er det virkelig vigtigt, at kunden ikke føler sig overladt til sig selv, men i stedet føler, at der hurtigt og nemt er hjælp at hente.

 

En live chatfunktion eller telefonisk kundeservice kan højne serviceniveauet

Ofte har kunderne brug for en hurtig og lettilgængelig måde at nå virksomheden på. En e-mail kan sommetider være nok, men andre gange vil det tage for lang tid, hvis kunden skal vente på svar, og der er derfor brug for en anden løsning. Flere og flere virksomheder opretter en live chatfunktion på deres hjemmeside, så kunderne kan skrive direkte med en medarbejder. Det giver fleksibilitet og er brugervenligt, så kunderne hurtigt kan få svar på deres spørgsmål. Dog er der stadig i visse tilfælde behov for at kunderne kan snakke direkte med en medarbejder, og her er det vigtigt med en telefonlinje, de kan ringe på. For mange er det langt bedre at snakke med en medarbejder over telefonen end det er at skrive med en, og personligheden ved et telefonopkald kan skabe merværdi for virksomheden.

 

Erhvervstelefoni til virksomheder med telefonisk kundeservice

Til de virksomheder, hvor kunderne ofte ringer ind af den ene eller den anden årsag, er det essentielt at have et godt telefonabonnement. En god løsning på erhvervstelefoni kan eksempelvis være gennem en fiberbredbåndsforbindelse. Det sikrer en lynhurtig forbindelse, og virksomheden slipper for forsinkelser og knas på linjen. Læs mere om billig erhvervstelefoni her.