Medarbejderne i en virksomhed lægger mange timer og kræfter i hver måned. Derfor er det vigtigt at holde sociale arrangementer såsom firmafester. Her er der nemlig tid til at socialisere og snakke om alt det, man ikke når til dagligt. Firmafesten skal også være sjov, og derfor er her tre tips, til indslag, der sætter gang i snakken og lattermusklerne.
Forbered en sketch
Hvis I har god tid til at planlægge underholdningen og virkelig gerne vil gøre noget ud af den, kan I forberede jeres egen sketch. I kan enten indøve en gammel sketch, som I finder på nettet, men I kan også lave jeres egen virksomhedsrevy. De fleste virksomheder har nogle interne historier og jokes, og hvis I formår at formidle dem, bliver showet en stensikkert hit. Pas dog på, at I ikke kommer til at udstille nogen.
Lav en quiz
Hvis I ikke har så meget tid til planlægning, Kan I forberede en quiz i stedet. Her har I også mulighed for at inddrage medarbejderne og stille spørgsmål om dem, for eksempel: ”Hvilket år blev Anna ansat?” eller ”Er det Carsten, Jette eller Morten, som ikke drikker kaffe?”. Hvis I vælger at holde en quiz, er det en god ide at sørge for god lyd, så alle kan høre spørgsmålene. Det kan I nemt gøre ved at anskaffe en megafon. Så slipper i for at skulle rode med ledninger til mikrofoner og højtaler.
Bekent.dk forhandler megafoner i forskellige størrelser og prisklasser, så der kan I med garanti finde en, der matcher jeres behov. De leverer hurtigt, så selvom festen er lige om hjørnet, kan I sagtens regne med at have megafonen i tide. Se udvalget her.
Seddel under tallerkenen
Sidst, men absolut ikke mindst, skal der slås et slag for et helt klassisk underholdningsindslag. Forud for festen skriver man en række sedler, som lægges under tallerknerne. På hver seddel står en ting eller en opgave, som den pågældende person skal udføre i løbet af aftenen. Det kan for eksempel være ”Hold en tale om, hvor vigtigt næstekærlighed er”, ”Sæt gang i en fællessang” eller ”Når der skåles, skal du rejse dig og klappe tre gange”. Der er frit slag i forhold til opgaverne, men find helst på ting, som ikke er grænseoverskridende at udføre. Legen er nemlig sjovest, når alle deltager.