Ordet, strutkur, kan bruges i mange forskellige sammenhænge. I forhold til virksomheder kan det være struktur på dit varelager, det kan være struktur blandt produktinformationer eller struktur blandt noget helt tredje. I de nedenstående afsnit vil du blive klogere på, hvordan et PIM-system kan være medvirkende til at strukturere dine produktinformationer.
Har du hørt om et PIM-system?
PIM er en forkortelse for Product Information Management og kan hjælpe dig med at strukturere og håndtere dine produktinformationer på tværs af relevante kanaler. PIM kan gøre arbejdet langt nemmere og hurtigere for dig, hvis dine produkter kan findes andre steder end din virksomhed. Et PIM-system er medvirkende til, at du kan samle alle din produktinformationer i ét samlet system.
PIM er især relevant, hvis det er muligt at finde dine produkter på tværs af forskellige kanaler. Det kan være, at dine produkter kan købes på flere forskellige hjemmesider. I den sammenhæng er det vigtigt, at priserne fremstår, som de skal på tværs af de forskellige hjemmesider.
Hvorfor skal jeg vælge PIM?
Der er flere årsager til, at du skal vælge et PIM-system til din virksomhed. Produktinformationer på tværs af kanaler bliver mere og mere relevante. Et eksempel på dette er hjemmesiden, PriceRunner, som mange potentielle kunder benytter sig af i forbindelse med et køb på internettet. Det er vigtigt, at priserne på dine produkter altid er opdateret, hvis du ønsker at opnå succes ved hjælp af PriceRunner-tjenesten.
Skab værdi med et PIM-system
Et PIM-system skal ses om en investering. Et PIM-system kan i høj grad være medvirkende til at øge væksten i din virksomheden. Det er både i forhold til salg og marketing. Det er samtidig tidsbesparende, fordi et PIM-system hurtigt håndterer ændringer i produktinformationer på tværs af hjemmesider og kanaler. Hvis du ønsker at optimere din virksomhed, skal du helt sikkert overveje at PIM-system.