Den visuelle identiet er vigtigere end nogensinde før for din virksomhed. Stort set lige meget hvem din målgruppe er, vil de fleste kunder bruge internettet til at finde dig. Det betyder, at det er super vigtigt at have en visuel identitet, der kan fange kunden og holde dem fast, indtil du har overbevist dem med dit produkt. Det er vigtigt for små niche virksomheder, såvel som for store markeder og vigtigt uanset om du opererer på et mindre lokalt marked, hele landet eller globalt.
Hvordan skal dit visuelle udtryk se ud?
Det er ikke nogen nem opgave at udvikle den perfekte visuelle identitet for dit brand. Det er nemlig mere end blot et logo og nogle smarte farver. Dit brands visuelle identitet skal give din kunder en særlig fornemmelse i maven. Det skal vække følelser og tillid. Når du skal skabe et brand, skal du have en stærk idé om, hvem din målgruppe er, og hvad de står for. Hvilke værdier tillægger de dit brand? Og hvad er det, de får ud af at købe det? Samtidig skal du være klar over, hvordan du kan positionere dig overfor andre virksomheder i markedet, og hvor produktet har nogle særlige unikke forhold, der skiller sig ud.
Et af de vigtigste elementer, når man designer en visuel identitet, er at det skal være nemt at huske og genkende virksomheden for dine kunder og andre samarbejdspartnere. Det skal skabe nogle positive og relevante associationer, der giver lyst til at komme tilbage til virksomheden. Øjet tiltrækkes altid, af det der skiller sig ud og er æstetisk smukt. I en tid med stort fokus på billeder og medier, hvor tekst ikke fanger, er den visuelle identitet altafgørende.
Design er ikke blot en fornemmelse for farver og former. Det er et håndværk og en struktureret kreativ proces, der går ind i en analyse og tager højde for mange forskellige aspekter. Derfor bør du kontakte et erfarent bureau, når du skal skabe en ny visuel identitet.
Won Won – visuel identitet har arbejdet med store og små virksomheder og udført mange forskellige opgaver. De vil helt sikkert kunne hjælpe din virksomhed med at skabe en ny og sammenhængende visuel identitet, der vil skabe positiv opmærksomhed og flere kunder.
Det kan en visuel identitet hjælpe dig med
En stærk visuel identitet kan gøre meget mere, end man lige tror. Din virksomheds visuelle identitet, er den første modtagelse kunderne får. Det er den der overtager kommunikationen, når kunden ikke er i direkte kontakt med virksomheden. I mange tilfælde spejler og identificerer kunder sig også, med de virksomheder de lægger deres penge hos. Netop derfor er det også super vigtigt, at jeres visuelle identitet er opdateret og er med på mærkerne.
Den rigtige visuelle identitet kan give din virksomhed øget omsætning, nye kunder, mere loyale kunder og brandambassadører, der finder stor glæde i dit brand. Med en ny visuel identitet, kombineret med de rette reklamekampagner og produkter, vil du kunne mærke en stor forskel på bundlinjen, på salgstal og markedsandele.