De fleste har nok hørt om tilbudsfænomenet, Black Friday, som nu også er præsenteret i Danmark. Det går ud på, at når de danske butikker åbner op en bestemt fredag, vil man imødekomme kunderne med fantastiske tilbud og som regel 20% rabat på samtlige varer. Det er blevet en fast begivenhed for danske forbrugere, som siden 2013 har kunne fejre Black Friday i Danmark. Det betyder, at det i dag er normalt og en forventning, at der bliver præsenteret gode tilbud i slutningen af november. På trods af det relative nye indtog i Danmark er der ingen tvivl om, at det er kommet for at blive, og hvert år har denne dag vokset sig større.
Fordele og ulemper
Fordelen ved dette koncept er, at butikkerne kan skyde deres julesalg i gang lidt tidligere end normalt. Ulempen er, at der både før og efter den udvalgte fredag er et klart dyk i omsætningen, fordi forbrugerne fyrer det hele af, når der er rabat. Alligevel ser de fleste shops frem til, at de får en travl dag. Der kommer hele tiden nye virksomheder, kæder og enkelte butikker med på bølgen, hvorfor Black Friday Danmark hele tiden vokser.
Det er ikke kun de fysiske butikker, som kommer med gode tilbud. Også de online webshops er ved at komme med på trenden, så det gælder om at forberede sig, så man kan få en del af den lille kage.
Alle produkter gælder
Der er altså mange penge at spare, hvis man venter til denne fredag. Det gælder på alle varer lige fra dagligvarer, tøj og sko til biler, trampoliner og andet. Hvis man er en god tilbudsjæger, vil man helt sikkert kunne få dankortet til at brænde den dag. Grundet den store popularitet og opmærksomhed omkring denne dag gælder det naturligvis også om, at man skal være på pletten for at få fingrene i de bedste tilbud. Ønsker man at læse mere om denne dag, kan man besøge blackfridaydanmark.dk.